VM - som i VävMästare

If I could - you know I would - If I could - I would... gå på kurs hos en spindel och lära mig väva så sirliga vackra handarbeten som bara de kan.

Å med vilken hastighet sedan. I förhållande till sin egen storlek är det ju som minst en hektar trasmatta om jag skulle prova själv - å det på bara någon timme. Spindlar är trevliga små djur - med stora stooora underverk. Dessutom har jag hört att de är små städare i våra hem, håller undan småkvalster och så fastnar det damm i deras nät - som mikroskopiska flugfångare. Å så är de även ett gott betyg på ett mögelfritt hem, dessutom.

Spindlarna och jag vi är kompisar. De får bo hos mig, så länge de inte promenerar på min huvudkudde och bara de håller de värsta smådjuren i schack. Kanske man skulle gå på lite större spindelsorter, så de kan valla damråttorna ut genom dörren... Vart ligger djuraffären?

Väv-mästare


Kommentarer:
Postat av: Bert

Där har vi samma åsikt. Spindlarna hos oss får också sköta sig själva, bara det håller sig på sin kant. Visst händer det att de vräks. Men de verkar inte vara så bekymrade av det.

Man skall vara rädd om spindlarna!

Postat av: Vivan

Såg på någon hemsida att det nu, för oss djurvänner och andra fobiker, finns ett litet fiffigt "verktyg" som man kan fösa ut spindlar och annat småkryp med utan att behöva komma i kontakt med dem.

Ser ungefär ut som en dubblad håv på långt skaft med nypfunktion. Krypet hamnar i håven, skadas inte och kan således släppas ut med livet i behåll...

2006-06-13 @ 10:55:38
URL: http://vivans.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits