Bara såååå vacker!

En vårlig härlighet att njuta ögat med. Jag - en blommhungrande Norrbottning med frost mellan tårna - får lätt frispel när jag får uppleva något så makalöst vackert som detta. Magnoliablommor på bar kvist - i vårsolen bakom Domkyrkan i Linköping. Jag säger bara AAAAH!

Det är ögongodis som tar sig ända in i själens mitt och ruskar tag i en tills man tappar båda hakan och andan. Vill HA HA HA i min trädgård, men då får jag nog antingen vända Sverige upp och ner eller bygga ett orangeri och hoppas på det bästa vad gäller billiga elpriser. Vilket inte verkar högst troligt...

Får nöja mig med bilden, minnet och önskan att få uppleva henne igen. Rosa, pärlemorskimrande Magnolia. Kan man bli kär i en blomma så sa det bara klick när vi möttes. Å hade hon varit filmstjärna så borde jag bett om autografen.


Bara såååå vackert!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits