Fotbolls-VM VS Trafficing

Varför verkar alla ha hängt upp sig på just fotbolls-VM OCH trafficing - hör det ihop - eller??? Eftersom jag är helt ointresserad av sport men desto mer intresserad av mänskliga rättigheter OCH skyldigheter gentemot varandra så verkar denna sammankoppling mellan fotboll och trafficing något märklig.

Eller är det så att man måste gå till "byxangrepp" för att somliga att vakna till liv och börja tänka???

På nått vis borde 500.000 slavarbetande kvinnor och barn I EUROPA kunna väcka uppmärksamhet, men tydligen krävs det ett massmedialt upplopp mot just tysklands prostitution under fotbolls-VM. Men jag undrar i mitt stilla sinne... räcker 500.000 utsatta människoliv och själar för att väcka medlidande i den stora del av världens befolkning som tittar på VM. Jag är tveksam... och det smärtar mig att en läderboll av dött grisskinn engagerar mer än 500.000 levande människor.

Skam den som går förbi ett upprop mot trafficing och prostitution utan att skriva på!

Kommentarer:
Postat av: Max Power

Det är ju, alltså.. Bara för att fotbolls-VM hålls i tyskland så kommer ämnet upp, förstår inte varför? Vad jag förstår så har fotbolls-vm inget med det att göra..

...men självklart skriver jag på! ;=)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits