Rosa & Lila

Är vad den lilla älskar mest av alla färger. Till söndagens 3-årskalas har hon önskat sig en rosa och lila prinsesstårta och en rosa och lila klänning. Vad mer kan man tänkas behöva när man är tre år. Rosa… allt är rosa i hennes värld. Om jag inte misstar mig så symboliserar rosa bl.a. villkorslös kärlek. Och jag kan tänka mig att det är känslor som strömmar i en treåring. Villkorslös kärlek. Gränslöst och utan förbehåll.
Det är lätt att älska barnen så. Längst in i hjärtat så mycket att det gör ont.

Tyghögen på bilden är vad som ska bli den där rosa-lila prinsessklänningen. Vi får se hur den blir. Syr ju utan mönster och så får det skapa sig själv allt eftersom. Den blir säkert så fin att jag vill ha en själv. Det brukar bli så. Kanske det är dags att göra en paljetterat prålklänning till mamman också som jag kan svassa omkring i på hemmaplan och göra tråkigsaker med. Det är ingen dum idé. Tänk att få trippa omkring och vattna blommor i en prinsessklänning. Eller DISKA i PRINSESSKLÄNNING, eller varför inte förgylla DAMTORKNINGEN med en paljetterad och tyll-puffad prålkjol!!!

Kan nästa inte bärga mig. Det lila tyget hade de på tok-rea – 70% rabatt!!! Så jag storhandlade en hel meter för 30 spänn. Å så tyllet och paljettprålet. Så prinsessbakelsen gick lös på en knapp hundring. Det är billig vardagslyx till en lite sessa. För en mamma tror jag dock att det skulle gå åt typ 4 ggr så mycket tyg. Det finns ju lite mer av mig och omfånget är lite större. Men varför inte – knappa 400 kronor – och jag skulle bli Bergnäsets mest uppklädda diskerska…tåls att tänka på.

Rosa & Lila


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits