Mina pyssel och handarbeten

Här tänkte jag lägga upp mina pyssel. Jag är passionerad pappersälskare och barnsligt förtjust i allt vad som går att göra med papper. Kort och kuvert är min specialitet. Stämplar, glitter och embossingpulver är förbrukningsvara hemma hos mig.

Det händer även att jag tar fram tapetklister och river tidningspapper till papier maché. Men då gärna med handskar - så jag slipper bli kletig om händerna.

Har en tanke att prova göra eget papper. Så nu håller jag, till min sambos stora förtret, på med att lägga upp ett "papperslager" av gamla äggkartonger och annat som kan vara bra att ha. I sommar blir det till att samla blommer och blad att torka som pynt att lägga i pappret.

Stickar även och virkar lite gran. Har varit insnöad på pärlstickade pulsvärmare som jag strött vida omkring hos släkt och vänner vid födelsedagar och på jul. Mycket bra presenter att ha på lager. Å jätteenkelt att göra dessutom. För att inte tala om hur vackra dessa pulsvärmare är att bära till en tråkig gamal trasa från garderoben. De piffar alltid upp.

Vill passa på att flascha för min stick-idol, vars hemsida ligger här i länklistan brevid. Barbro Wilhelmssons  stick-sida. Denna kvinnas hemsida har blivit en del i mitt web-liv. Det är lika viktigt att kolla in Barbros nya stickningar som att läsa DN på nätet varje dag.

Har även börjat väva. Sätter just nu upp en mattvarp i min farmors (och före det min svärmors gamla) gamla vävstol som nu står hemma i mitt garage.

Garaget ja! Där har jag äntligen fått min kärleks tillåtelse att inreda en ateljé. Så i morgon blir det till att köra till brädgår´n och köpa virke. Helgen är räddad. Det blir spika och såga för hela slanten -  å så lite grilla på Valborgsmässo-kväll så klart.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits