Våren närmar sig

Tulpaner i butiken är ett säkert tecken på att våren är på väg. Även om det känns lite främmande så där direkt efter att amaryllisen blommat ut och julstjärnan dött uttorkningsdöden.

Men en dag stod de där på mitt köksbord. Vackra och väldoftande gula, härliga – TULPANERNA! De kom hem med kärleken och stod sig praktfullt i över en vecka innan de blommat ut. Här är de fullt utslagna och viker ut innerligheten till beskådan. Se så vackert!!! Det gör nästan ont. Ser fram emot att få gräva i jorden och plantera vårlökar som kan njutas nästa vår i något soligt läge.

Funderar på att palla mina gamla gula och rödatulpaner till våren i gamla huset. Brukade alltid ge dem till mamma på morsdag… nu har jag inga egna att plocka i vår och det är inte lika mycket känsla i köpta som i hemodlade…å det vore ju roligt om jag snott de jag planterat själv. Men jag tror inte det. Även om tanken att palla dem lockar…

Våren närmar sig


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits