Broderade torgvantar

Här ser ni de nya torgvantarna, inspirerade av Pia via Jennie å så ett broderi som kom med posten i Hemslöjdstidningens artikel om Brita-Kajsa Karlsdotter och hennes vackra Anundsjösöm.

Vantarna är av en tvättmaskinstovad gammal ylletröja från Benetton. Broderiet är av återvunna efsingar av entrådigt ullgarn som jag fått till mig som en oväntad gåva från någon som inte ville ha kvar dem längre.

Fler lärd et bli. Å mer broderi lär komma. Trodde inte att det var så galet roligt att brodera på fri hand. Det är lite som att måla. Men vet hur man vill att det ska bli men inte hur det ser ut när det är klart. Det går bara att ana allt eftersom det växer fram.

Hade förresten på mig min gröna hatt på jobbet här om dagen…många kommentarer…de flesta var väl inte av komplimerande sort kan jag avslöja. Roligt experiment…alltid vidgar det kanske någons vy åt nått håll. Pratade senare på kvällen med en Pite-tjej i en affär inne i stan och vi konstaterade att man ska klä sig i kläder man blir glad av. För glädjen man känner av det som gör en glad smittar av sig på andra – även om betraktaren inte tycker om själva plagget.

Så ta på er det gladigaste ni äger å gå ut och smitta världen!!!

Broderade torgvantar


Kommentarer:
Postat av: Jennie Lindberg

Men du!
Jag tror nog det här är de vackraste torgvantarna jag någonsin sett!!!!

JA!-så är det, så det så!

Postat av: Vivan

Tack!!! Nu kan jag malla mig lite extra va??? Ja de ÄR härliga. Ett par bruna med lila broderi år på G, men det är inte ens i närheten.

Kramiz!

2006-02-20 @ 22:24:09
URL: http://vivans.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits