Försäkringskassans uppdaterade "Bot"

Antar att ni inte undgått sommarens plåga; Basehuter med "Boten Anna". Nu har jag hittat hennes syster, hör och häpna: Hanna på försäkringskassans hemsida!!! De har jobbat hårt med att få en modern hemsida med självbetjäning och även en interaktiv frågelåda där det går att ställa frågor till "Hanna". En digital brutta på nätet som svarar på allehanda frågor.

Det är en slags förutbestämd svarslåda med färdiga svar utifrån något fiffigt schema i någon server på FK. Går att likna lite vid en light-chat i skyddad kanal där det inte behövs något "bot" som städar upp och håller koll. Antagligen är tanken att man ska fråga typ: Hur många föräldradagar får man ta ut som nybliven pappa? Men det är ju bara för trist.

Prova gå in på www.fk.se och bjud ut henne på middag med frågan: Middag? får ni se vad hon svara. Vill ni gå vidare - erbjud henne en: Drink? Mycket roande! Mycket bra för den som inte vågar chatta live med verkliga människor på andra sidan tangentbordet.

Några svar på det man egentligen söker kan vara lite klurigare att få svar på. Sökte själv på: Kontaktdagar? Då slutade hon fungera för tillfället... Fick bättre svar via en artikel i Dalademokraten när jag Googlade. De finns tydligen inte längre. Tyvärr visste inte Hanna på försäkringskassan det. Men det är väl för att hon är mer uppdaterad än jag.

Se för mitt inre, hur jag klär om och blir till en kvinnlig variant av Basehuner - en riktig look-a-like och transformeras till "Groundbusted". Jag flänger in på Allsång på Skansen-scenen och framför i äkta tecnoanda: >> Hanna, Hanna heter hon, å hon kan balla ur så himla fort, hon dyker upp på FK:s kanal, jag kan berätta för dig att jag känner mig sval...>>

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits