På fackkurs

Befinner mig på facklig LO-utbildning, Insikter, på Medlefors folkhögskola. Det är allt annat än avkopplande kan jag lova.

Politiska idéologier, produktivitet och tillväxt, en hel dag med LO-ekonomen Lars Ernqvist - det tog till kl. 15.55 innan poletten ramlade ner och jag förstod sammanhanget av vad han pratade om. Nu sliter vi med ett fördjupningsarbete som inte verkar ha någon ende alls... LO - en organisation i förändring. Seminariedag med redovisning på torsdag och jag har inte en blekaste aning hur vi ska hinna med att få allt i ordning och sedan få ihop en vettig redovisning. Men det ordnar sig säkert.

Ikväll har vi bowlat och i morgon är det avslutningsmiddag på kvällen, med riskt för baksmälla på tordag morgon för att senare på kvällen köra hårt i idrottshallen igen. Fredag avslutar vi för hemfärd. Själv åker jag till Härnösand och kommer åter till Luleå natten mot måndag.

Maten här är syndigt god och det är inte för inte som en vecka på Medlefors kallas för en 5-kilos. Försöker motionera så mycket det bara går. Med långa promenader och aktiviteter i poolen och idrottshallen. Nu har snön och kylan kommit så manfallet har ökat på våra morgonpromenader. Tyvärr. Försöker locka med utlåning av både handskar och långkalsonger men det verkar inte hjälpa - börjar tro det är sällskapet det är fel på...

Nå - förhoppningsvis lär man sig väl något här... I come from the swedish fack-union!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits