Säkert vårtecken

Den grimaserande tofsvipan har anlänt - det är ett säkert vårtecken. Har i dag masat oss runt Höträsket hela familjen på Naturens Dag. (Se mer på www.nsd.se) Velade först fram och tillbaka om vi skulle gå eller inte – +1,6 grader ute och snöblandat regn. När vi var hemma igen var det skönt att det var gjort. Barnen fick rida och vi åt grillade korv i skogen.

Idag åker jag bort och lämnar familjen hemma i tre dagar... de klarar sig bra men jag känner redan längtan hem till det sakterligt framskridande garageprojektet. Ska på facklig utbildning - alltid lika roligt!!! (Se mer på www.gf.se) De konstigaste med att vara borta är frånvaron av datorer... JAG KAN INTE KOLLA MINA MAIL!!! Det är som att vara utanför världens kant – även om jag sällan får några övernaturligt spännande mail. Men post är alltid post.

Var i stugan i går och räfsade löv och sökte den försvunna sticksågen. Farfar och jag har sökt efter sticksågen nu i en vecka. Den har gått upp i rök. Har gått igenom högt och lågt på de platser den kan tänkas vara på utan resultat. Det enda stället jag inte letat på är på utedasset – så jag kan ge mig tusan på att det är där den står. Får åka upp och kolla nästa helg.


Säkert vårtecken


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits