På jobbet igen!

Å så var semestern över. Fort gick det. Skulle behöva två veckor till - en att göra ingenting på och en för att förbereda sig mentalt på att börja jobba igen
 
Jag har fått min nya lägenhet nu! Å köpt mig en digitalkamera. Tyvärr har jag inget internet hemma ännu, men det är på gång. Måste bara bestämma mig för vad jag behöver för hanstighet. Det lutar åt ett ADSL för det här med bloggandet är det mest krävande som jag håller på med. Men när det kommer till pengar så kostar det lika mycket nästan som ett helt bredband i väggen. Så vi får se.
 
Lägenheten är helt OK. Var lite rädd att inte trivas och längta tillbaka till huset, men det gör jag inte. Inte alls. Det känns överraskande skönt. Utanför porten har jag en grön och lummig kulle med lusthus, grill och sittplatser där jag och barnen kan picknicka på helgerna och det bästa är att någon annan klipper gräsmattan där. Sen har jag ju balkongen förståss å den kommer snart att få pelargonior och lite nya möbler. Det blir skärgårdstema - mysigt som bara den.
 
Nu är det bara allt pyssel som är kvar att packa upp. Har just nu halva vardagsrumsgolvet med mattrasor som ska sorteras och så ska vävstolen monteras upp till veckan, så jag har nått att syssla med när barnen är hos pappis.
 
Ska ta och fota lite och lägga upp en länk till ett bildbibiotek så det går att se hur jag har det.
 
Jag mår som en liten prinsessa i min nya lya, där jag går omkring och pysslar. Det finns tusen saker att göra så jag har begränsat mig till aktivt pysslande till kl. nio på kvällen. Då måste jag sluta. För innan jag gjort alla andra kvällsbestyr blir klockan bara för mycket innan jag kommer i säng.
 
Å på jobbet då? Jo - jag har världens bästa jobb! Hallelujar mig med mina kyrkor och skriver texter för brinnande livet. Det enda jag önskar mig utöver det jag gör nu är att få besöka alla dessa fantastiska byggnader jag får skriva om. Jag vill ju se hur de ser ut innuti också. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits